Alles over je website
Waarom een website belangrijk is.
Hoe belangrijk is een website voor een zelfstandige, vereniging of KMO?
Waarom is een website belangrijk ?
Dit is een vraag die elke kleine zelfstandige of KMO zich afvraagt. Meestal zijn het iets wat oudere personen die door hard werken hun bedrijf uit de grond gestampt hebben, zonder dat ze zijn opgegroeid met het internet. Het internet is niet meer het internet van de jaren tachtig maar heeft een intense (r)evolutie doorgemaakt.
Het internet is inmiddels volledig geïntegreerd in ons leven en heden ten dage kunnen we niet meer zonder. Steeds meer mensen gebruiken het internet om naar een specifiek product of dienst op zoek te gaan. Hoe zou het zijn indien bezoekers op jou website terechtkomen op zoek naar een bepaald product of dienst die jij levert ? Helaas worden de mogelijkheden van het internet vaak erg onderschat, waardoor jouw bedrijf klanten en daardoor ook inkomsten misloopt!
Jouw website is het eerste contact met uw doelgroep of potentiële klanten. Om de klant te laten zien wie u bent, is het belangrijk dat de website de juiste uitstraling heeft en daarnaast goed in gebruik is. Ook moet de website inhoudelijk voldoen aan de wens van uw potentiële klanten, want wat willen zij precies weten? Welke informatie hebben ze nodig? Ook uw huidige klanten komen wellicht steeds vaker op uw website. Waarschijnlijk om op de hoogte te blijven van nieuwe producten, diensten en acties. Of om informatie op te vragen.
Uw website zorgt ervoor dat het beantwoorden van een e-mail veel minder tijd en kosten vraagt dan een schriftelijke of telefonische afhandeling. Eveneens kunt u uw e-mails beantwoorden op het moment dat het u uitkomt.
Waarom een Website kort samengevat
1. Vroeger keek men in de gouden of gele gids om een bedrijf te zoeken. Tegenwoordig zoekt men enkel nog op het web, alles wat ze willen weten of nodig hebben, kunnen ze vinden op het internet. Uw bedrijf zou tegenwoordig altijd vindbaar moeten zijn op het internet.
2. Een website is het visitekaartje van uw bedrijf. Uw potentiële klant wil graag weten met wat voor bedrijf hij te maken heeft. Het hebben van een website is niet alleen handig voor uw bedrijfspresentatie, maar komt ook betrouwbaar over. Dit kan de beslissing om zaken met u te gaan doen aanzienlijk verhogen.
3. Een website moet volledig in de stijl van het bedrijf zijn.
4. Een website draagt bij aan de uitstraling van uw bedrijf. Veel potentiele klanten of handelspartners zullen u overslaan als u geen site hebt of als deze erg verouderd is.
5. De eerste informatie kunnen potentiële klanten 24/24 7/7 steeds bekomen. Alle informatie zou steeds beschikbaar en up-to-date moeten zijn!
6. Uw contact gegevens zijn altijd toegankelijk voor iedereen. Via een contact formulier of ander formulier kan men bijkomende inlichtingen of offertes aanvragen.
7. Ër zijn 10-tallen tools beschikbaar op het internet die toelaten op welke manier men op je website zijn terechtgekomen. Wat het effect is van adwords (betaalde google advertentie), de ranking in de zoekmachines. Via het internet is alles controleerbaar en meetbaar. Het is zichtbaar vanaf waar, wanneer en hoe lang bezoekers op uw site zijn geweest.
8. Het aantal mensen dat zich online aankopen doet, groeit nog steeds. Waarom niet voor U ? Uw webshop is 24/7 beschikbaar. 365 dagen per jaar kunt u geïnteresseerden in uw virtuele winkel ontvangen, goederen en diensten verkopen zonder dat u er zelf bij aanwezig hoeft te zijn.
9. Een website is gemakkelijk te combineren met Sociale Media. Als u een Facebook-pagina, twitter-account en andere hebt, kunt u gemakkelijk refereren naar uw website en omgekeerd.