SEO

Werkwijze zoekmachine optimalisatie (SEO)

Op zoek naar een eenvoudige en aantrekkelijke website of webshop die zorgt voor conversies (leads)?

arrow

Onze werkwijze voor een optimale zoekmachine optimalisatie (SEO)

Vooreerst zullen wij uw website grondig analyseren (meten is weten) en uw website op basis van google analytics beetje bij beetje verbeteren. Wij zoeken uit welke zoekwoorden voor u relevant zijn en waar de meeste bezoekers mee kunnen aangetrokken worden en zo deze in klanten om te zetten.  Om dit te verwezenlijken is er een heel nauwe samenwerking met u vereist. Hoe wij als specialist op het gebied van SEO te werk gaan, leggen wij graag hieronder uit.  Zo heeft u een goed idee van wat u kunt verwachten van ons bedrijf en wat de mogelijke verwachtingen/resultaten mogen zijn wat SEO betreft.

Intakegesprek

Hier bespreken we het verloop van het project : Wat we gaan doen, tijdspanne, de te installeren tools, …

installeren van bepaalde plugins en tools

Om de resultaten van de SEO optimalisaties correct te kunnen rapporteren en te beoordelen maken we gebruik van een aantal handige tools zoals Google Analytics, Semrush Site Audit Tool, Google Search Console, Google PageSpeed Insight, Google Schema Markup Testing Tool . Deze tools geven ons inzichten in de evolutie van de ranking en de techniciteit van de site.

Technische controle van je site

Tijdens deze fase worden een aantal checks uitgevoerd : Hoe is de technische opbouw van de website? Hoe zit het met de snelheid van de website? Sitemap aanwezig? Is de website wel Responsive (mobielvriendelijk)? Zijn er interne linken aanwezig? Hoeveel sites verwijzen naar jouw site?
Waar nodig geven we suggesties waar de site kan geoptimaliseerd worden.

Zoekwoordenanalyse

We zoeken alle relevante zoekwoorden op en lijsten deze samen met jou op. We gaan na welke de directe concurrenten zijn en welke zoekwoorden zij gebruiken. Dit staat bekend als zoekwoordenonderzoek.

Aan de hand van de voorbije puntjes bezorgen we U onze conclusies en aanbevelingen per onderdeel in een mooi rapportje aan. Dit wordt ook een SEO audit in het vakjargon genoemd.
Eenmaal de pijnpunten naar boven zijn gekomen is het tijd om de website te optimaliseren.

Optimaliseren van de webpagina's op basis van de zoekwoorden

Op basis van de bekomen zoekwoorden gaan we optimaliseren. Hierbij gaan we kijken naar de titels, meta-descriptions, de namen van de afbeeldingen. Maken zo vaak als mogelijk gebruik van interne linking op de site. Uiteraard stellen we je ook voor om de teksten aan te passen waar keywords in voorkomen. Dit alles moet je in staat stellen om een hogere positie in de zoekresultaten te bekomen.

Conversie Optimalisate

Naast de zoekwoorden optimalisatie (SEO) is het belangrijk dat een bezoeker vindt waar hij of zij naar op zoek is. De site dient zo eenvoudig mogelijk en gebruiksvriendelijk opgemaakt te zijn.

Backlinks

Naast interne links zijn links vanuit een andere website of directory héél belangrijk voor de ranking. Immers hoe meer andere relevante websites naar jouw website linken, hoe belangrijker jouw website wel zal zijn, dus hoe hoger deze een ranking krijgt.

Meten is weten

Via de geïnstalleerde tools bekijken we op maandelijkse basis de evolutie en verfijnen we waar nodig.

SEO-analyse